Sposobów na promocję firmy w Internecie jest naprawdę bardzo wiele – możesz postawić na content marketing, Google Ads, pozycjonowanie i wiele innych metod, dzięki którym wypromujesz się nie tylko globalnie (np. w całej Polsce), ale również lokalnie. Szczególnie duże możliwości daje w tym względzie pozycjonowanie stron w Poznaniu, dzięki któremu odnajdziesz klientów w swojej okolicy. Dla kogo jest to rozwiązanie i na czym polega?

Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu, czyli dobry sposób na promocję firmy

Local SEO to rozwiązanie bardzo popularne, którym Google wyszło naprzeciw wszystkim osobom, pragnącym promować się nie w całej Polsce, ale w miastach czy województwach. Lokalne pozycjonowanie stron Poznań skupione jest właśnie na lokalizacji użytkownika – poprzez działania specjalistów jesteś więc w stanie dotrzeć do tych klientów, którzy przebywają w danym mieście, a nawet w Twojej okolicy. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie dla wszystkich firm, świadczących usługi lokalnie (hydraulicy, firmy budowlane, fryzjerzy itd.), prowadzących restauracje, organizujących eventy itd. Takie pozycjonowanie może być dla Ciebie o wiele bardziej korzystne i szybciej przynieść Ci profity.

Decydując się na lokalne SEO, masz możliwość wypromowania swojej witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania – podstawowym celem powinna być dla Ciebie pierwsza „trójka”, bo to właśnie tam znajdzie się nie tylko nazwa Twojej firmy i kontakt do niej, ale nawet umiejscowienie siedziby firmy na mapie. Dzięki temu klient będzie mógł błyskawicznie sprawdzić, gdzie się znajdujesz i podjąć decyzję o tym, by skorzystać z Twojej oferty, a nie z oferty konkurencji. Co trzeba zrobić, aby znaleźć się w TOP 3 wyszukiwania lokalnego? Oczywiście skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO, która przeprowadza audyty stron, gwarantuje ich optymalizację oraz szereg innych działań.

Jakie czynniki mają istotny wpływ na lokalne pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie lokalne zasadniczo nie różni się bardzo od tego klasycznego – również tutaj konieczny jest wybór odpowiednich słów kluczowych, ale z lokalizacją (np. „usługi hydrauliczne Poznań”), jak również zadbanie o content na stronie, link building czy optymalizację strony. To jednak nie wszystko! Jeżeli chcesz być wysoko w SERP, musisz zadbać również o:

  • stworzenie wizytówki firmy w Google Moja Firma – podajesz tam wszelkie niezbędne dane i ustalasz lokalizację na mapie, bez czego znalezienie się w TOP czy lokalnego pozycjonowania stron WWW byłoby niemożliwe,
  • umieszczenia na stronie internetowej swojej firmy podstawowych danych kontaktowych (wraz z numerem telefonu czy e-mailem), jak również mapki z lokalizacją Twojej siedziby,
  • umieszczenie linków w wizytówce, a także zadbanie o dobre opinie dotyczące firmy w Internecie, bo może mieć to kluczowy wpływ na zainteresowanie Twoją ofertą.

Oczywiście chcąc być wysoko w rankingu firm, nie musisz działać samodzielnie – jest to wręcz niewskazane, ponieważ nie tylko nie osiągniesz odpowiednich efektów, ale również narazisz się (poprzez niewłaściwe działanie) na kary ze strony Google. O wiele lepszym rozwiązaniem jest więc postawienie na usługi profesjonalnej agencji, która zadba o to, abyś znalazł się w TOP 3 lokalnego wyszukiwania. Usługi tego typu mogą być świadczone stosunkowo tanio i profesjonalnie – wystarczy, że znajdziesz firmę z doświadczeniem i zatrudniającą wykwalifikowanych specjalistów od pozycjonowania stron w Poznaniu!