Zaleca się, aby wszystkie firmowe pomieszczenia konferencyjne zostały zaopatrzone w odpowiedni sprzęt. Nie mowa tu jednak o popularnych clipboardach, tablicach interaktywnych, czy też rzutnikach do prezentacji. Chodzi o wysokiej jakości telefony konferencyjne. Jakie aspekty wziąć pod uwagę, kiedy przyjdzie nam wybrać konkretny model do swojej firmy?

Istniej sporo renomowanych firm, które oferują tego typu urządzenia, a to np. Polycom. Wiele zależy jednak od tego, w jak licznych grupach przychodzi nam pracować. Niektóre modele będą odpowiednie dla mniejszych, kilkuosobowych grup, a zupełnie inne będą nadawać się do konferencji, w których udział bierze np. 10 osób.

Zasięg

W pierwszej kolejności, poświęćmy uwagę temu, jaki zasięg prezentują sobą wbudowane mikrofony. W mniejszych salach w zupełności wystarczą modele o mniejszym zasięgu od 2 do 4 metrów, co przy mniejszych grupkach osób będzie w zupełności wystarczające.

Kiedy planujemy organizować spotkania, na których pojawiać się będzie więcej osób, warto postawić już na taki model, w wypadku którego mikrofony posiadają zasięg nie mniejszy, niż około 6 metrów. Istnieją urządzenia, gdzie istnieje możliwość korzystania nie tylko z wbudowanego mikrofonu, ale istnieje również możliwość podłączenia dodatkowych mikrofonów za pomocą kabla. To chociażby niektóre urządzenia marki Polycom. Będzie to doskonałe wyjście, jeśli chcemy mieć gwarancję tego, że wszyscy uczestnicy spotkania są słyszalni na odpowiednim poziomie.

Redukcja szumów

To kolejny z niezwykle istotnych parametrów, o którym z pewnością nie możemy zapomnieć. Najlepsi producenci już od wielu lat stosują w swych produktach takie technologie, które będą skutecznie wyciszać z otoczenia niechciane dźwięki. Polycom w swych sprzętach wykorzystuje technologię o nazwie NoiseBlock, dzięki której otoczenie może być doskonale wygłuszone.

Gdy stawiamy na wpięcie dodatkowych mikrofonów, również będzie to dość istotne. Mając na względzie parametry typowo techniczne, musimy mieć na względzie to, w jaki będziemy mogli podłączyć telefon konferencyjny. Dostępne są modele, które podłączymy do komputera, telefonu GSM, sieci SIP, Bluetooth, ale też metodą analogiczną. Powinno być to uwarunkowane tym, jaka infrastruktura obecna jest w naszym przedsiębiorstwie. Kiedy nie mamy pewności co do tego, jakie połączenie będzie przez nas wykorzystywane najczęściej, najlepiej postawić na taki model, który jest możliwie najbardziej uniwersalny – taki, który posiada sporo różnych gniazd, a także możliwości podłączenia do sieci.

Inne ważne względy, mające wpływ na wybór telefonu konferencyjnego

Nie tylko techniczne kwestie powinny być przez nas brane pod uwagę. Jako, że z telefonu korzystać będą prawdopodobnie różne osoby z firmy, musi być to urządzenie intuicyjne oraz łatwe w obsłudze. Jeśli jego menu będzie zaprojektowane w jasny i przejrzysty sposób, telefon z łatwością obsłuży każdy, kto tylko znajdzie się w jego zasięgu.

Będzie to miało największe znaczenie w wypadku tych firm, gdzie widnieje dość duża rotacja współpracowników, albo jedna sala konferencyjna jest wykorzystywana przez wiele różnych zespołów. Nie ma najmniejszego sensu tracić czas na to, aby uczyć się kolejnego systemu operacyjnego. Wszystkie renomowane urządzenia charakteryzują się prostą obsługą, a zatem już po kilki minutach powinniśmy być w stanie wykonywać połączenia.

Aspektem nieoczywistym, który także ma znaczenie, aczkolwiek często się o nim zapomina, jest design urządzenia. Spotkamy się z ogromną ilością sprzętów, które posiadają czarno-białe, ale i kolorowe wyświetlacze. To, na jakie rozwiązanie postawimy będzie często zależne od posiadanego przez nas budżetu, ale też od tego, jak zaaranżowana jest konkretna sala konferencyjna, gdzie użytkowany będzie wybrany telefon. Nie chodzi bowiem o to, aby urządzenie to wyróżniało się na tle otoczenia a bardziej, by było ono spójnym elementem całego wystroju.