Posiadanie dobrego zaplecza technicznego jest konieczne, aby jako przedsiębiorca osiągnąć w dzisiejszych czasach sukces na rynku. Skąd jednak wiedzieć, że wybrana opcja jest najlepszą, a obowiązki specjalistów od IT są wykonywane rzetelnie?

Podstawowe informacje na temat wsparcia IT

Od solidnej firmy informatycznej wymagamy przede wszystkim błyskawicznych reakcji na zgłoszony problem oraz jeszcze szybszych rozwiązań, bowiem każda minuta, w której system nie działa prawidłowo, może oznaczać poważne straty dla firmy.

Wsparcie IT powinno faktycznie przyjmować zgłoszenia od ręki. Dobra firma informatyczna zapewni przynajmniej kilka źródeł możliwości kontaktu w razie wystąpienia problemów sprzętowych czy systemowych. Awarie zgłaszane są najczęściej telefonicznie, chociaż możliwe jest również skorzystanie z opcji wysłania maila czy formularza kontaktowego na stronie.

Kolejnym punktem, jaki warto zapamiętać, to możliwość składania zgłoszeń siedem dni w tygodniu, przez całą dobę – dotyczy to głównie firm, których praca w nocy nie ustaje. Równie ważne jest, aby nocna opieka czy rodzaj „pogotowia” działał tak sprawnie, jak podczas zwykłego dnia pracy.

Wsparcie powinno być profesjonalne, czyli powinny zostać zastosowane wszystkie możliwe środki, aby problem rozwiązać zdalnie, od ręki, za pomocą odpowiednich narzędzi, zawsze gotowych do pracy. Jednym z niezbędnych programów, jaki powinien znaleźć się w posiadaniu dobrego serwisu komputerowego, jest program AnyDesk, pozwalający na zajrzenie do komputera osoby zgłaszającej problem. To najprostsza metoda rozwiązywania problemów technicznych czy z użytkowanymi narzędziami do pracy, gdy zawiedzie kierowanie osoby krok po kroku przez kolejne etapy samodzielnej korekty błędu, jaki się pojawił. Innym popularnym programem jest TeamViewer, również powszechnie wykorzystywany do diagnostyki problemów technicznych.

Dzięki temu nie tylko diagnozowanie usterki, ale i jej usuwanie jest znacznie prostsze, niż w przypadku szukania zewnętrznej pomocy informatycznej.

Dla wsparcia IT system operacyjny nie ma znaczenia

Warto pamiętać przy wybieraniu właściwej firmy i oferty dla siebie, że dla prawdziwych specjalistów pracujących we wsparciu IT system operacyjny klienta nie ma większego znaczenia. Fachowcy równie swobodnie poruszają się po systemie Windows, jaki Linuxie czy Macu. Podobnie jest z systemami operacyjnymi telefonów – dobra firma nigdy nie będzie wybierać, w kwestii jakiego systemu jest w stanie udzielić wsparcia technicznego, a w kwestii jakiego – nie.

Wparcie IT daje możliwość monitorowania konkretnego przypadku

Żadne zgłoszenie w przypadku profesjonalnej firmy nie idzie w niebyt – każda rozmowa telefoniczna czy mail powinny być odnotowane, a następnie powinien mu zostać przypisany indywidualny numer, za pomocą którego możliwe będzie śledzenie postępów w rozwiązywaniu zgłoszonego przypadku. Klient każdorazowo powinien być o tym informowany, podobnie jak o kolejnych etapach prac nad naprawieniem usterki.

Wsparcie IT gwarantuje bezpieczeństwo

Można by pomyśleć, że instalowanie na komputerach oprogramowania pozwalającego na podłączenie się do firmowego komputera nie jest bezpieczne, jednak złamanie niezbędnego do tego celu hasła nie jest zadaniem prostym. Jeśli przestrzegane są wszystkie niezbędne procedury oraz hasło zbudowane jest prawidłowo, nie ma możliwości przejęcia kontroli nad urządzeniem przez osoby trzecie i zdecydowanie niepowołane. Niemożliwy jest również wyciek danych firmowych za pośrednictwem programów, z jakiej korzystają technicy.

Podobnie nie trzeba obawiać się ewentualnie instalowanych programów w celu dokończenia diagnostyki czy usunięcia usterki – wszystkie komputery zawsze zabezpieczane są aktualizowanymi na bieżąco programami antywirusowymi. O tym również pamięta niezawodne wsparcie IT.

Aby mieć gwarancję niezawodnego zaplecza informatycznego w zasadzie na każde zawołanie, warto szukać ofert wśród naprawdę doświadczonych firm, które mogą pochwalić się niejednym dużym klientem w swoim portfolio.