Istota content marketingu jest niepodważalna, stąd też dla wielu firm prowadzenie własnego firmowego blogu stało się obowiązkiem. To rozwiązanie, które odpowiednio wykorzystane przynosi multum korzyści, jednocześnie wymaga też od nas pewnego zaangażowania. Jakie aspekty muszą być zatem dopilnowane i co faktycznie możemy zyskać?

Prowadzenie firmowego bloga – czego wymaga od nas?

Jeśli dojdziemy do wniosku, że w naszym wypadku faktycznie dobrym wyjściem jest blog pozycjonowanie ale też długa lista innych procesów, zostanie usprawniona. Ponadto, uznaje się to, jako tanią i bardzo skuteczną formę promocji swojej marki. Konieczne jest jedynie posiadanie komputera, Internetu, a także lekkiego pióra, aby móc tworzyć wartościowe wpisy. Nie wymaga to stosowania żadnych specjalistycznych narzędzi, ani też zatrudniania dodatkowych pracowników. Potrzeba jedynie trochę cierpliwości, gdyż efekty takich działań najczęściej widoczne są dopiero po czasie.

Blog, czyli doskonałe narzędzie do poprawy relacji z klientem

Prowadzenie bloga firmowego zgodnie z zasadami sprawia, że ten pozwala się nam zaprezentować naszym odbiorcom. Mają oni wówczas okazję dowiedzieć się, kto dokładnie stoi za znanym im logotypem oraz produktami, ale też to, że jesteśmy profesjonalistami. Już samo wejście w interakcję w sekcji w komentarzy daje głos naszej marce, a także uświadamia odbiorcę, że liczymy się z jego opinią. Każdego rodzaju aktywności użytkowników, czyli udostępnienia oraz polubienia są dla nas wiadomością, co interesuje ich najbardziej. Jeśli nasz blog zostanie zapamiętany, internauci odwiedzą go na pewno ponownie.

Treści eksperckie – jak wpływają na pozycjonowanie?

Bez względu na to, jakie cele przejawia prowadzona przez nas działalność, najczęściej to my posiadamy największe wiedzę o danym temacie, stąd właśnie powinniśmy to wykorzystać. Warto dzielić się posiadanymi informacji, np. za pośrednictwem poradników i artykułów, które mogą być zorientowane na dane produkty, ale sprawdzą się też bardziej ogólne. Czytelnik wówczas zacznie rozumieć fakt, że w konkretnej kwestii jesteśmy ekspertami, stąd można nam zaufać.

Powinniśmy przede wszystkim pamiętać o tym, że blog nie służy jedynie do publikowania artykułów, gdyż mogą być to też infografiki, a także materiały wideo. Sprawdzą się one również na naszych społecznościowych mediach, a takie treści często rozpowszechniają się viralowo.

Treści, które powinniśmy publikować na swoim blogu SEO

Mając na względzie istotę content marketingu, podstawowe informacje o firmie nie będą pełnym uzupełnieniem strony. Brak ruchu oraz regularnie pojawiających się treści sprawia, że odbiorca nie ma ochoty odwiedzać witryny. W konsekwencji, o wiele trudniej będzie też utrzymać uwagę użytkownika, a jednocześnie informować go o tym, że pojawiła się nowa usługa lub produkt.

Brak aktualizowania strony sprawia, że negatywnie odbiera ją wyszukiwarka Google, a to niestety bardzo źle wpłynie również na pozycjonowania bloga. Jeśli ruch na stronie wzrasta, a wraz z nim pojawiają się nowe treści, oznacza to tylko tyle, że witryna rozwija się prawidłowo. Ma to bardzo duże znaczenie, w kwestii pozycjonowania strony internetowej w Google.

Pozycjonowanie, a także optymalizacja firmowego Bloga SEO

Kiedy bardzo postaramy się podczas prowadzenia bloga i poświęcimy na to sporo czasu dopracowując go, zapewne liczba odwiedzających wzrośnie. Wartościowe artykuły powodują, że internauci także chętniej się nimi dzielą. Wszelkie polubienia i udostępnienia na innych blogach mogą spowodować, że pozyskamy ważne linki przekierowujące na naszą stronę, co również zwiększa liczbę wejść. Doskonały artykuł sprawia, że ruch wzrasta nie tylko na początku, ale i sporo czasu po publikacji, a to pozycjonuje witrynę. Warto pamiętać też, że istotna jest ciągła aktualizacja artykułów, które mogą tego wymagać.