Reklamy są tak powszechne w naszym życiu, że czasem nawet ich nie zauważamy lub nie zwracamy na nie uwagi. Często też nawet nieświadomie klikamy w nie, gdyż zainteresuje nas ich tematyka. Dlatego tak ważne w przypadku różnego rodzaju firm jest ich stosowanie – nigdy nie wiadomo bowiem do jak dużej liczby osób może trafić. Jedną z najbardziej popularnych form reklamy jest obecnie google adwords ppc, czyli reklama, w której płacimy jedynie za rzeczywiste rezultaty. W jakim sensie?

Na czym polega reklama Gogle AdWords?

Ogólnie rzecz biorąc reklama taka wyświetla się kiedy ponad wynikami wyszukiwania w Google, kiedy użytkownik wpisze słowo lub frazę z nią związaną. Co ciekawe, w rzeczywistości wcale nie płacimy za samo wyświetlanie takiej reklamy. Można więc powiedzieć, że samo jej zamieszczenie w wyszukiwarce Google jest bezpłatne. Jak to możliwe? To dlatego, że reklama Google AdWords PPC działa na zasadzie ilości kliknięć. Sam skrót PPC to po angielsku pay per click, czyli w tłumaczeniu opłata za kliknięcie. W praktyce oznacza to, że płacimy jedynie, kiedy ktoś kliknie w link reklamowy prowadzący do naszej strony. Jest to bardzo korzystne, gdyż w ten sposób płacimy tylko w przypadku osób, które są faktycznie zainteresowane oferowanym przez nas przedmiotem, czy usługą. Oczywistym jest bowiem, że ktoś, kto nie jest zainteresowany po prostu nie będzie zaglądał na taką stronę. Właśnie dlatego reklama Google AdWords PPC jest tak popularna i warta uwagi – niezależnie od tego, jakiego zagadnienia, czy tematu dotyczy dostosowuje się do potrzeb konkretnego użytkownika, sprawiając, że zyskujemy grono potencjalnych klientów faktycznie zainteresowanych danym produktem i płacimy jedynie za usługę trafienia właśnie do nich. Tak więc reklama Google AdWords PPC przekłada się na spore oszczędności, a przy tym spory zarobek – z jednej strony bowiem nie tracimy pieniędzy na reklamowanie produktu osobom niezainteresowanym, a z drugiej zyskujemy więcej klientów rzeczywiście nim zainteresowanych.