Liczba i waga korzyści, jakie posiada Google Ads sprawia, że decyduje się na to ogromna liczba firm. To nie jest wyłącznie bardzo szeroki wybór reklam, ale także szansa na zaistnienie w Internecie. Zalet kampanii Google AdWords jest znacznie więcej, a te bardzo skutecznie przekonują, że warto.

Co w szczególności oferuje Google AdWords marketing, co ciężko będzie uzyskać za pośrednictwem pozycjonowania organicznego? Dlaczego tak wiele osób stawia na linki sponsorowane, jako jedną z głównych metod promowania swojej marki, produktów i usług w Internecie?

Bardzo szybkie efekty

Jeśli nie chcemy zbyt długo czekać na rezultaty swoich działań promocyjnych, z pewnością zainteresuje nas fakt, iż kampanie Google AdWords przynoszą niemal natychmiastowe efekty, a to wyróżnia tę metodę od znanego wszystkim pozycjonowania. To wyjątkowo przydatne, kiedy zaczynamy być obecni w Internecie, gdyż sprawia to, że internauci mogą nas szybko dostrzec. Jest to bowiem metoda promowania, która sprawdzi się też u tych firm, które działają tylko sezonowo.

Wystarczy tylko dokonać konfiguracji kampanii, a kiedy ta zostanie zatwierdzona w systemie, można już się reklamować. W związku z tym, kampanie Google AdWords bardzo często pojawiają się w wypadku krótkich promocyjnych akcji, których celem są szybkie rezultaty.

Mierzalność efektów

Istotny jest fakt, iż za pomocą linków sponsorowanych mamy możliwość monitorowania efektów naszej kampanii. Tym samym możemy sprawdzić to, czy założone cele są realizowane, a reklama jest skuteczna. Umożliwiają do dostępne informacje, które związane są z kosztami za jedno kliknięcie w słowo kluczowe, liczbę wyświetleń konkretnej reklamy, ale też generalny współczynnik klikalności i dane związane z konwersją. Dzięki tym informacjom, łatwiej będzie nam dojść do wniosku, czy nasza inwestycja była opłacalna, czy nam się zwróci, czy na niej zarobimy, a także gdzie pojawiły się ewentualne problemy. Będzie to szczególnie przydatne wtedy, kiedy mamy do czynienia z etapem planowania kolejnej kampanii.

Rodzaj reklam dopasowany do konkretnej grupy docelowej

Kluczem jest to, aby nasza reklama mogła znaleźć się przed oczami odpowiedniego odbiorcy. W większości wypadków, tylko prawidłowe dopasowanie daje nam szansę na to, aby spodziewać się oczekiwanych rezultatów. Mowa tu o szczególnie o wzroście sprzedaży, czy też większej liczbie wyświetleń. Jeżeli chodzi o kampanie AdWords, możliwością jest wykorzystanie optymalnych stawek, gdyż to zwiększa szanse na dotarcie do konkretnej grupy docelowej, która nas interesuje. Należy jednak pamiętam przy tym po tym, aby podczas przygotowywania kampanii mieć też na uwadze lokalizację użytkowników, a to jest istotne zwłaszcza w wypadku nakierowania na mieszkańców danego regionu. Nie mniej istotne jest to, z jakiego typu urządzenia korzystają użytkownicy, jaką stosują przeglądarkę, a także w jakiej porze dnia reklama ma być wyświetlana.

Jasne metody płatności

Podczas korzystania z reklam Google AdWords, nie należy obawiać się tego, iż koszty będą ponad nasze możliwości finansowe, gdyż istnieje możliwość płatności z góry, a to szansa na pełną kontrolę wydatków na promocję. Z drugiej strony, inną opcja jest też opłata dopiero wtedy, kiedy kampania przekroczy kwotę, którą ustaliliśmy wcześniej, aczkolwiek ta forma finansowania jest mniej bezpieczna od tej pierwszej, stąd sięga się po nią rzadziej.