Powszechny dostęp do sieci, a także niekończące się możliwości jakie to stwarza, sprawia jednocześnie jest Internet w rękach marketingowców to bardzo potężne narzędzie. Niestety, nadmiar komunikatów jakie do nas docierają sprawia, że sporą cześć ignorujemy. Ma to też duże przełożenie na to, jaką skutecznością może poszczycić się nasza kampania.

W jaki sposób będziemy mogli się wyróżnić wśród konkurencji, aby sprawnie dotrzeć do odbiorcy, a przy tym być też zapamiętanym? Warto skorzystać do tego celu z innych kanałów. Okazuje się, że dobrą metodą okaże się tzw. direct mail. Czym jednak owe rozwiązanie jest?

Direct mail – informacje ogólne

Direct mailing to nic innego, jak forma bezpośredniej reklamy. Zwykle jest ona w postaci papierowej przesyłki, która trafia do pocztowej skrzynki danego adresata. W zestawie znajduje się tutaj list z odpowiednią, spersonalizowaną treścią i komunikatem, a także obraz.

Oprócz standardowego listu, opcji jest o wiele więcej, a to m.in.: elementy interaktywne, okienka, etykiety, perforacje, a wszystko to ma na celu skupić uwagę odbiorcy, po czym zwiększyć szansę na to, że produkt lub usługa zostanie zapamiętana.

Istnieją także różnego typu promocyjne materiały, jak chociażby katalogi, próbki produktów, broszury, czy też nieco bardziej zmyślne formy – kartki 3D oraz zaproszenia. W wypadku kampanii mailingowej, wykorzystywany jest tez selfmailer, a dokładnie list oraz koperta, które połączone są w jednym arkuszu papieru.

Direct mail w kilku krokach

Bardzo ważne jest to, aby odpowiednio opracować kampanię mailingową, gdyż tylko wtedy ta będzie mogła przynosić rezultaty. Na samym początku, powinniśmy jasno sprecyzować cel, jaki chcemy osiągnąć. Może być to zarówno zwiększenie sprzedaży, ale też pozyskanie kolejnych klientów. Podczas planowania, absolutnie nie można pominąć dokładnego określenia budżetu, a także zasięgu terytorialnego. Nie mniej istotne jest też tutaj to, abyśmy posiadali dobrze przygotowane zaplecze techniczne. Wszystko ze względu na to, aby mieć pewności osiągnięcia sukcesu. Pamiętajmy także o prawidłowym doborze docelowej grupy, czyli tych, do których będą trafiać materiały direct mail.

Dzięki doprecyzowaniu grupy docelowej, mamy o wiele większe szanse na skuteczność naszej mailingowej kampanii. Nie wolno też deprecjonować kroku, jakim jest staranne zaadresowanie przesyłek, a to dlatego, aby te trafiły do adresatów.

Specjaliści wskazują również na istotę personalizacji. Kiedy przesyłki są dobrze zindywidualizowane, ich moc jest znacznie większa, niżeli w przypadku ogólnych komunikatów. Direct mailing daje nam możliwość tego, aby nagradzać klientów małymi upominkami. Tym samym mamy też szanse na zacieśnianie więzi z klientem, a także sprawianie dobrego wrażenia o firmie. Najlepiej, jeśli analizujemy kampanię przez pryzmat skuteczności, a także wdrażamy pewne poprawki w przyszłości.

Direct mail i jego największe zalety

Kampania mailingowa jest mierzalna, natomiast nie tylko to świadczy o jej przewadze nad wieloma innymi formami. Direct mail daje nam możliwość zbudowania trwałej relacji z klientem, a co więcej – może być też elementem całej marketingowej strategii. Jej celem jest po prostu to, aby nawiązać interakcje z klientem, przy zastosowaniu pewnych narzędzi. Są to np. specjalne zdrapki marketingowe. Dzięki direct mailingowi, możemy personalizować treści, które wysyłamy, jednocześnie oddziałując na każdy zmysł konsumenta.

Mając na względzie fakt, że dzisiejszy odbiorca bardzo starannie selekcjonuje komunikaty, które chce odbierać oraz się z nimi zapoznawać, personalizacja jest jedną ze skuteczniejszych metod, aby zwiększać skuteczność działań. Na to wszystko i na wiele więcej pozwala nam właśnie direct mailing. Chcąc, aby nasz biznes dobrze prosperował, nie możemy zostawać w tyle i nie korzystać z najlepszych dostępnych form marketingu. Postawmy na innowacyjne i sprawdzone rozwiązania, które dadzą nam pewność tego, że uzyskamy wymierne efekty.